Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΣΕΛΙΔΑ:
Τελειοποιήστε το επιχειρησιακό σχέδιό σας με τέσσερα απλά βήματα


 

Σειρά Επιχειρείν Start-up

Cover
 

«Ένα βιβλίο που πρέπει να διαβάσουν όλοι όσοι θέλουν να καταστρώσουν ένα στρατηγικό σχέδιο που δίνει σίγουρα αποτελέσματα.»    

Conny Braams   

Περιγραφή

«Το όραμα χωρίς την πράξη είναι απλώς ένα όνειρο. Με πράξη αλλά χωρίς όραμα απλώς περνάει ο χρόνος. Το όραμα μαζί με την πράξη μπορεί να αλλάξει τον κόσμο».

Joel A. Barker

 

Το βιβλίο «Η επιχειρησιακή στρατηγική σε μία μόνο σελίδα» στηρίζεται σε μια μεθοδολογία που είναι γνωστή ως OGSM από το αρχικό γράμμα των λέξεων Objective (=αντικειμενικός σκοπός), Goals (=στόχοι), Strategies (=στρατηγικές), Measures (=δείκτες μέτρησης). Η μέθοδος αυτή συγκεντρώνει σε μία μόνο σελίδα το επιχειρησιακό σχέδιό σας, έτσι ώστε η στρατηγική σας να είναι σαφής, εστιασμένη, εύκολα εφαρμόσιμη και να την μοιράζεστε εύκολα με άλλους.

 

Πρόκειται για ένα βιβλίο περιεκτικό και πρακτικό, πλούσιο σε παραδείγματα, συμβουλές και ασκήσεις και σκοπό έχει να σας βοηθήσει:

 

  • Να προσδιορίσετε τους αντικειμενικούς σκοπούς, τους στόχους, τις στρατηγικές και τα σχέδια ενεργειών.
  • Να δημιουργήσετε ένα πειστικό επιχειρησιακό σχέδιο χρησιμοποιώντας μια δοκιμασμένη μεθοδολογία.
  • Να παρουσιάζετε και να μοιράζεστε τη στρατηγική σας με συναδέλφους και διευθυντές.
  • Να κοινοποιείτε το σχέδιό σας αποτελεσματικά σε άλλες ομάδες ή τμήματα της εταιρείας σας.

 

Με την ανάγνωση του βιβλίου και την επίλυση των ασκήσεων θα καταστείτε γνώστης αυτού του καινοτόμου εργαλείου στρατηγικού σχεδιασμού. Θα μπορέσετε να τελειοποιήσετε τη σκέψη και τον τρόπο γραφής σας, καθώς και να καταρτίσετε ένα μονοσέλιδο σχέδιο που θα σας δώσει άμεσα αποτελέσματα. Μάλιστα, αυτός ο τρόπος σκέψης και δράσης θα σας βοηθήσει όχι μόνο στην επαγγελματική σας ζωή, αλλά και στην προσωπική και γενικά σε οτιδήποτε για το οποίο χρειάζεστε κάποιο σχέδιο.

 

Μπορείτε να «κατεβάσετε»το σχέδιο OGSM και να συμπληρώσετε τον αντικειμενικό σκοπό, τους στόχους, τις στρατηγικές και τους δείκτες μέτρησης των δραστηριοτήτων σας. Καταρτίστε το επιχειρησιακό σας σχέδιο σε μία μόνο σελίδα!

 

Συγγραφείς: Marc Van Eck, Ellen Leenhouts
ISBN: 978-618-513-07-4
Έτος Έκδοσης: 2015
Σελίδες: 140
Πρωτότυπος τίτλος: The 1 Page Business Strategy: Streamline Your Business Planning in 4 Simple Steps

Περιεχόμενα

Σφάλμα φόρτωσης.

Λήψη αρχείου

Δείγμα

Σφάλμα φόρτωσης.

Λήψη αρχείου

Σχέδιο OGSM

undefined

Συγγραφείς

Εμείς –ο Marc van Eck και η Ellen Leenhouts– είμαστε συνεργάτες στη Business Openers, μια επιχείρηση παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα στρατηγικού μάρκετινγκ, που βοηθάει οργανισμούς σε θέματα Χωροθέτησης (Γιατί;), Στρατηγικής (Τι;) και Εσωτερικής Ονομασίας Μάρκας (Πώς;). Συναντηθήκαμε στην Procter & Gamble (P&G), όπου και οι δύο εργαζόμασταν πολλά χρόνια. Επειδή η P&G εφαρμόζει παγκοσμίως τη μεθοδολογία OGSM, ζήσαμε ως εργαζόμενοι το πώς μπορεί αυτή να βοηθήσει τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους να προχωρήσουν μπροστά. Τα τελευταία 13 χρόνια μας δόθηκε η δυνατότητα να βοηθήσουμε πολλούς οργανισμούς, ιδρύματα, ομάδες και άτομα μεταξύ άλλων στα επιχειρησιακά σχέδιά τους. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήσαμε συχνά τη μεθοδολογία OGSM και συνεπώς καταρτίσαμε πολλά επιτυχημένα OGSM.

 

Εμείς –και οι πελάτες μας, που είναι ακόμη πιο σημαντικό– διαπιστώσαμε ότι η μέθοδος αποδίδει πραγματικά στην πράξη. Είδαμε πώς μπορεί το OGSM να αλλάξει την (εργασιακή) ζωή σας προς το καλύτερο. Ειλικρινά απολαμβάνουμε τη μέθοδο, το ίδιο και οι πελάτες μας. Είναι ευχάριστο να ασχολείσαι με αυτή τη μέθοδο όχι μόνο επειδή γνωρίζεις ότι είναι χρήσιμη, αλλά επειδή σε κάνει να νιώθεις ότι αποκτάς τον έλεγχο επί των πραγμάτων με τα οποία ασχολείσαι. Τα τελευταία χρόνια, με την εμπειρία που διαθέτουμε, εμπλουτίσαμε τη μέθοδο για να βελτιώσουμε την πρακτικότητα και την αποδοτικότητά της. Παρόλα αυτά, αν, αφού διαβάσετε αυτό το βιβλίο, συνεχίζετε να έχετε κάποιες απορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στη διεύθυνση:

 

Marc.vaneck@businessopeners.nl 
ellen.leenhouts@businessopeners.nl

 

Υποσχόμαστε να σας απαντήσουμε! Και κάτι ακόμη. Για να καλύψουμε πλήρως το θέμα (και επειδή νιώθουμε υπερήφανοι γι’ αυτό): Η ολλανδική έκδοση του The One Page Business Strategy είναι ένα βιβλίο μάνατζμεντ με πολύ καλές πωλήσεις (κατέλαβε τη 2η θέση το 2013), ενώ έχουμε γράψει και άλλα βιβλία (στα ολλανδικά): The Success of Internal Branding: How to Build and Retain Strong Brands (2013) και Internal Branding in Practice: The Brand as a Compass. Το βιβλίο The Success of Internal Branding (2008) χαρακτηρίστηκε ως βιβλίο που πρέπει κάποιος να διαβάσει, από ένα από τα κορυφαία περιοδικά μάρκετινγκ της Ολλανδίας (το Tijdschrift voor Marketing), αλλά προτάθηκε και για το βραβείο PIM Marketing Literature Prize στην Ολλανδία. Το βιβλίο Internal Branding in Practice έχει κάνει ήδη πέντε εκδόσεις. Χαρακτηρίστηκε βιβλίο μάρκετινγκ της χρονιάς από το Dutch Journal of Marketing το 2008. Αυτά νομίζουμε ότι είναι αρκετά για εμάς. Ας μιλήσουμε τώρα για το OGSM.

 

Marc van Eck και Ellen Leenhouts

Κριτικές

Είπαν για το βιβλίο...

Εντυπωσιακό, εξαίσιο, πρακτικό και πολύ χρήσιμο για τις προκλήσεις που συναντάμε στο σύγχρονο επιχειρησιακό κόσμο. Είναι μια προσέγγιση στρατηγικής που εφάρμοσε με επιτυχία η Business Openers σε πάρα πολλές εταιρείες στα 13 χρόνια λειτουργίας της και την οποία τώρα έχουν αποτυπώσει σε αυτό το πρακτικό βιβλίο.


Την Business Openers τη γνωρίζω από το 2001 που ιδρύθηκε. Το OGSM αναδείχθηκε γρήγορα σε βασικό στοιχείο της επιτυχίας τους. Η μέθοδός τους βελτιώθηκε με την πάροδο του χρόνου και αποδείχτηκε ότι λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά στο να καθορίζει την κατεύθυνση και να βοηθάει στην υλοποίηση εναρμονισμένων στρατηγικών ενεργειών.


Πιστεύω ότι υπάρχουν τρεις τουλάχιστον λόγοι για την επιτυχία αυτής της επιχείρησης.


Πρώτον, μέσα στο ρευστό και μεταβαλλόμενο κόσμο που λειτουργούν σήμερα οι εταιρείες, έχει κομβική σημασία να επιλέξουμε μια σαφή στρατηγική με ένα εναρμονισμένο επιχειρησιακό σχέδιο. Η μέθοδος OGSM καθιστά ευκολότερη την πραγματοποίηση ξεκάθαρων επιλογών. Επιπλέον, εγγυάται τη λήψη εύστοχων αποφάσεων που μπορούμε εύκολα να επικοινωνήσουμε και έτσι να δημιουργήσουμε την απαραίτητη εναρμόνιση στους πανίσχυρους και στους εικονικούς οργανισμούς του σήμερα.


Δεύτερον, η Business Openers απλούστευσε μια διαδικασία κατάστρωσης στρατηγικής που οι περισσότεροι θεωρούν περίπλοκη, χρονοβόρα και κουραστική. Χρειάζεται να διαθέτεις αρκετή ευρηματικότητα για να κάνεις τα σύνθετα πράγματα απλά, χειροπιαστά και εύκολα εφαρμόσιμα.


Τέλος, η συν-δημιουργία αποτελεί κομβικό στοιχείο της μεθόδου OGSM. Ο τρόπος με τον οποίο η Business Openers υποστηρίζει τις εταιρείες αρχίζει με αυτή τη δυναμική της ομάδας. Ως αποτέλεσμα, τα μέλη της ομάδας γνωρίζουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα και δουλεύουν συνεργατικά με άριστα αποτελέσματα. Συνιστώ ιδιαίτερα αυτό το βιβλίο, που πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσουν όλοι όσοι θέλουν να καταρτίσουν ένα στρατηγικό σχέδιο που πετυχαίνει αποτελέσμα τα, είτε πρόκειται για επιχειρήσεις, είτε αφορά το σχεδιασμό της επαγγελματικής σταδιοδρομίας, είτε την προσωπική τους ζωή.


Η διαδικασία υλοποίησης του ονείρου σας έχει προχωρήσει ένα βήμα μπροστά


Conny Braams, Senior Vice President Operations, Unilever Food Solutions Asia, Africa, Middle East.


Το OGSM είναι μια φανταστική μέθοδος για να καθορίσει και να επιτύχει ένας οργανισμός τους στόχους του. Μετά από πολλών χρόνων επαφή με τη μέθοδο OGSM στην εταιρεία Procter & Gamble, αποφάσισα να τη χρησιμοποιήσω πάλι στην Endemol. Η Procter & Gamble και η Endemol είναι πολύ διαφορετικές από πολλές απόψεις, αλλά και οι δύο εφαρμόζουν με επιτυχία το OGSM. Γιατί; Επειδή το OGSM είναι ένα εργαλείο που αποδίδει, αν το πάρεις στα σοβαρά. Είναι πολλοί οι λόγοι για τους οποίους αποδίδει το OGSM. Κατά τη γνώμη μου τρεις από αυτούς είναι ζωτικής σημασίας. Πρώτον, είναι ένα πρακτικό εργαλείο. Οι ιδιώτες το κατανοούν και το χρησιμοποιούν σχεδόν αμέσως. Αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο στο σύγχρονο κόσμο που αλλάζει ταχύτατα. Δεύτερον, το OGSM δεν λαμβάνει υπόψη του σύνορα και αποδίδει ικανοποιητικά σε όλες τις κουλτούρες. Στην Endemol το εφαρμόσαμε σε κάθε γωνιά της Γης: από το Σίδνεϊ μέχρι τη Μαδρίτη και από το Μουμπάι μέχρι το Λος Άντζελες ο επιχειρηματικός κόσμος το έχει εκτιμήσει δεόντως και το έχει εφαρμόσει. Τρίτον, το OGSM εμπνέει και ενώνει. Είναι ένα είδος γλώσσας. Το περιεχόμενο και η μορφή συμβαδίζουν.


Ένας τέταρτος λόγος που η Endemol εφάρμοσε το OGSM με τόση επιτυχία είναι ότι ζητήσαμε τη βοήθεια της Business Openers, που είναι ειδική σε θέματα OGSM. Η εταιρεία αυτή δεν ανέλαβε καμία ευθύνη. Μας προκάλεσαν να το δοκιμάσουμε και μας παρείχαν μια χρήσιμη οπτική γωνία. Οι άνθρωποί μας συνέχισαν να γνωρίζουν το αποτέλεσμα και αυτό είναι υψίστης σημασίας, αλλά η Business Openers τους καθοδήγησε για να αποδώσουν όσο καλύτερα μπορούσαν.


Αυτό που μου αρέσει στο OGSM είναι ότι επιβάλλει επιλογές και αποφάσεις. Τι κάνουμε εμείς; Και, ακόμη πιο σημαντικό, τι είναι αυτό που δεν κάνουμε (πλέον); Αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού εξαλείφει τις απώλειες, και με αυτό τον τρόπο απελευθερώνει χρόνο και πόρους για να κάνουμε κάτι που πραγματικά αξίζει. Το OGSM δεν είναι για τους λιγόψυχους. Οδηγεί σε συζητήσεις –μερικές φορές πολύ έντονες– και σε δύσκολες επιλογές. Αξίζει τον κόπο όμως. Είμαι πεπεισμένος ότι δημιουργεί αξία για την Endemol σε πολλά επίπεδα και σε όλη την έκταση του οργανισμού. Είμαι εξίσου πεπεισμένος ότι θα δημιουργήσει αξία και για άλλους οργανισμούς που θα τολμήσουν να το χρησιμοποιήσουν. Καλή τύχη!


Just Spee, CEO, Endemol.


Γνώρισα για πρώτη φορά το OGSM στη διάρκεια ενός σεμιναρίου της Business Openers και αμέσως με κέρδισε. Ως αποτέλεσμα, αποφάσισα να εφαρμόσω το 2006 τη μέθοδο αυτή στη Vrumona.


Η λογική δομή της μεθόδου σας υποχρεώνει να ξεκινήσετε μεταξύ σας διάλογο με συγκεκριμένο τρόπο και να κάνετε πραγματικά ξεκάθαρες επιλογές. Είναι πολύ πιο δύσκολο να συντάξεις ένα σχέδιο σε μία μόνο σελίδα και να κάνεις πολύ συγκεκριμένες επιλογές, παρά να γράψεις ένα εκτενές βιβλίο με πολύ αξιόλογα σχέδια. Η ομορφιά έγκειται στο ότι από τη στιγμή που θα τελειώσεις, το σχέδιο θα φαίνεται πολύ απλό και λογικό και σχεδόν θα ξεχάσεις ότι έκανες πολλές επιλογές και προηγήθηκαν δύσκολες συζητήσεις.


Το δυνατό σημείο της μεθόδου είναι ότι κάθε λέξη που γράφετε στο OGSM πρέπει να ‘δένει’ με τη συνολική εικόνα. Γρήγορα απορρίπτονται οι περιττές λέξεις και σκοποί και μένει αυτό που πραγματικά επιθυμείτε να επιτύχετε και η μέθοδος με την οποία επιθυμείτε να το επιτύχετε.


Η κατάρτιση ενός OGSM μαζί με την ομάδα σας είναι μια θαυμάσια πρακτική εξάσκηση για τη δημιουργία ομάδας, και επίσης μπορεί εύκολα και απλά να εξηγηθεί σε όλους όσους εργάζονται στον οργανισμό σας. Επίσης παρέχει μια καλή μέθοδο ελέγχου με την οποία μπορείτε να εκτιμάτε ανά πάσα στιγμή αν βρίσκεστε στο σωστό δρόμο και αν έχετε καταρτίσει τα κατάλληλα σχέδια δράσης για την επίτευξη των στόχων σας, έτσι ώστε να μπορείτε να τα αναπροσαρμόσετε έγκαιρα, αν χρειαστεί.


Συνεχίζω να χρησιμοποιώ τη μεθοδολογία OGSM και είμαι πεπεισμένη ότι, αν εφαρμοστεί σωστά, μπορεί πραγματικά να βοηθήσει άτομα, ομάδες και εταιρείες να προχωρήσουν μπροστά.


Isabelle Spindler-Jacobs, Retail Director, Heineken Netherlands, and Netherlands Top Woman of the Year 2010.


Μια γενικά αποδεκτή ηγεσία συντελεί στο να επιτύχετε το στόχο σας. Από αυτό συνάγεται ότι ηγεσία είναι ουσιαστικά η πραγματοποίηση επιλογών. Και, φυσικά, θα προτιμούσατε να κάνετε άμεσα τις σωστές επιλογές. Δυστυχώς, μόνο όταν κοιτάξουμε τα πράγματα από μια χρονική απόσταση διαπιστώνουμε ποια θα ήταν η σωστή επιλογή. Συνεπώς θα ήταν μάταιο να ψάχνουμε μέχρι να βεβαιωθούμε απολύτως ότι καταλήξαμε στη σωστή επιλογή. Το μυστικό της επιτυχίας είναι να τολμάμε να επιλέγουμε και να εφαρμόζουμε συστηματικά την επιλογή μας. Είτε επιλέγουμε στόχους για την ομάδα μας, είτε για ολόκληρο τον οργανισμό, είτε για τον εαυτό μας, πρέπει να επιλέγουμε τι, πώς, πότε και για ποιον. Η λήψη αποφάσεων είναι ο κεντρικός άξονας της κατάστρωσης στρατηγικής και της ηγεσίας. Η μεθοδολογία OGSM βελτιώνει την ικανότητά σας για λήψη αποφάσεων. Δεν γνωρίζω καλύτερη μέθοδο που θα σας βοηθήσει να αποσαφηνίσετε τις επιλογές σας με τόσο απλό και αποτελεσματικό τρόπο. Η μέθοδος αυτή σας αναγκάζει να είστε σαφής τόσο απέναντι στον εαυτό σας όσο και μεταξύ σας, έτσι ώστε το μόνο που θα χρειάζεται να κάνετε είναι να τολμήσετε να επιλέξετε.


Το βιβλίο αυτό σας προσφέρει μια αποτελεσματική μέθοδο για να λαμβάνετε αποφάσεις και συνεπώς να εξασκείτε τον ηγετικό σας ρόλο. Με βάση τη μεγάλη πρακτική πείρα μου στο OGSM, είμαι σίγουρος ότι αυτή είναι η σωστή επιλογή. Γι’ αυτό ξεκινήστε τώρα… αν τολμάτε!


Jeroen Pietryga, Former Senior Vice Presid